Ludzkie potrzeby i wymaga są bardzo różne niezależnie od przedmiotu rozważań. Również, jeśli chodzi o wystrój domu. Jednak zazwyczaj łączy je jednak jedno wymaganie trwałość i efektywność. Dlatego, jako producenci, czy tez dystrybutorzy materiałów musimy zapewnić klientom odpowiedni poziom usług.
Hurtownia armatury wymaga trudnych wyborów
Własna hurtownia ze sprzętem oraz akcesoriami do łazienek, kuchni i innych pomieszczeń, a także do biur, czy zakładów pracy to świetny pomysł na biznes. W końcu remonty ludzie robią zawsze, a także urządzają nowe domy, czy po prostu wymieniają zużyte elementy armatury. Zaopatrzeniowcy zazwyczaj chwalą sobie właścicieli hurtowni. Pamiętaj, że Ci aby zyskać klientów musza być zawsze na posterunku, a ich ludzie musza być znawcami tego, co sprzedają, musza się doskonale orientować w tym, co gdzie znajduje się w naszej hurtowni oraz podchodzić uprzejmie do klienta. Ludziom od zaopatrzenia zazwyczaj się spieszy, dlatego powinni w hurtowni łatwo móc znaleźć to, czego szukają. Dobre oznakowanie towaru i alejek w sklepie sprawi, że nasi pracownicy nie będą co chwilę zaczepiani z pytaniem o umiejscowienie danego produktu. Wtedy będą mieli czas na wykonywanie innych prac. Warto również zadbać o przywiązanie i lojalność odbiorców w inny sposób. Relacje pomiędzy producentami, a hurtownikami, a także między hurtownikami a klientami nie są takie same, jak w zwykłych sklepach. Tu dość szybko zaczyna się kojarzyć poszczególnych stałych odbiorców oraz ich zamówienia, które najczęściej są do siebie dosyć zbliżone. W takie firmy warto inwestować i na przykład dokładać do zamówienia drobne gratisy, które przecież i tak najczęściej otrzymujemy od producentów. Warto również im pierwszym prezentować nowe produkty najwyższej jakości, jak na przykład Villeroy & Boch umywalka.
Lojalność i rozsądek
Dlaczego dany odbiorca decyduje się do nas przyjechać po raz pierwszy? Najczęściej dlatego, że ma do nas po prostu najbliżej, albo przejrzał w Internecie naszą ofertę i uważa, że jest dobra. W każdym przypadku klienta, który pierwszy raz jest u nas musimy przekonać, że warto do nas wrócić i, że inna hurtownia z której korzysta od lat wcale nie jest tak dobra, jak mu się wydaje, że nasza jest dużo lepsza. Tak, więc szczególnie dbać musimy o klientów stałych, a także o tych całkiem nowych, po to, aby stali się stałymi. W zależności od wielkości naszej hurtowni warto zwrócić uwagę na to, by dyrektor faktycznie poznał, choćby kilku, czy kilkunastu najważniejszych odbiorców i dał im swoją wizytówkę. To buduje więź. Żaden zaopatrzeniowiec nie będzie dzwonił do prowadzącego firmę z każdym zamówieniem, ale może się zdarzyć tak, że będzie miał pytanie, na które szeregowy pracownik nie udzieli mu odpowiedzi, albo będzie chciał negocjować rabat przy jakimś wyjątkowo dużym zamówieniu. Wtedy pewnie odezwie się do dyrekcji.
Jakość produktu jest najważniejsza
Wszystkie wymienione metody pozyskania i utrzymania klienta są bardzo ważne, ale są dodatkiem do naszej oferty. Przede wszystkim musimy zadbać o różnorodność oraz jakość produktów, które jesteśmy w stanie zaoferować. Musimy wybierać producentów najwyższej jakości. Villeroy & Boch umywalka to przecież nie to samo, co chiński bubel sprowadzony po taniości. Produkty muzą być w różnorodnych cenach, bo sklepikarze również chcą mieć towar dla każdego, a nie każdego stać na produkty najdroższe i najlepsze, ale nawet te tańsze elementy musimy dobierać tak, by ich trwałość i jakość nie pozostawiały wiele do życzenia. Tanio nie zawsze znaczy źle, nie będzie to zapewne tak piękne i funkcjonalne, jak produkty jednej z najlepszych firm z armaturą, czyli Villeroy & Boch, ale może być choć po części tak dobre. Kontrolujmy jakość materiałów, które sprzedajemy i nie bójmy się reklamować ich, a nawet rezygnować z kupowania danej firmy, gdy otrzymujemy sygnały od klientów, że dana marka się nie sprawdza. Będąc hurtownikiem musimy reagować nawet na delikatne sygnały naszych odbiorców i zamawiać odpowiednie ilości poszczególnych produktów. Zadbajmy tez o to, aby nasza oferta była cały czas aktualna, najnowsze trendy są w cenie.